over ons
Linda Møller (Den Haag, 1966)
Haar eerste hoofdrol op school als ‘Koning met de aardbei-teen’ resulteerde uiteindelijk in een studie Theaterwetenschappen (Universiteit Utrecht) en Toneelopleiding de TRAP (Amsterdam). Daarna speelde zij in diverse toneel-, radio- en televisieproducties.
Van 2006 tot 2021 was zij actief bij Theatergroep Plankgas en speelde zij in, Nu Even Wel, Reünie, Jetplane, Offers en Koffers/Suitcases & Sacrifices, Vluchtstrook en De Vier Vrouwen van Willem van Oranje.
Daarnaast speelde Linda ook bij andere gezelschappen in Adieu Indië, De Absolute Vrijheid, La Noble (Belle van Zuylen), Dag Mam en De Vergissing.
Van deze laatste voorstelling is ook een podcast gemaakt. Ook werkt Linda soms als trainingsacteur en docent, onder andere bij het Johan Cruijff Institute.
Tijdens Adieu Indië leerden Linda en Casper elkaar kennen en de samenwerking smaakte naar meer. Inmiddels werken zij nu zo’n 8 jaar samen.
Casper van Bohemen (Den Haag, 1964)
Zijn eerste grote liefde was de piano. Maar het beroep van concertpianist leek hem te eenzaam. Uiteindelijk plantte schooltoneel het zaadje voor zijn acteurschap.
Naamsbekendheid kreeg Casper met zijn rol van Frits van Houten in Goede Tijden Slechte Tijden. Daarna volgde een reeks aan optredens in verschillende tv-producties zoals, Het zonnetje in huis, Rozengeur en Wodka Lime, Westenwind, Onderweg naar morgen, om er een aantal te noemen.
Naast acteren, doceren, in het verleden bij jeugdtheaterschool Rabarber, en soms presenteren, heeft hij voor omroep West en het Haags gemeentearchief een korte documentairereeks gemaakt over de Tweede Wereldoorlog.
In het theater was hij o.a te zien in Anna Karenina, High School Musical, Who’s afraid of Virginia Woolf, De Twaalf Gezworenen, Piaf de musical, Adieu Indië, De Vergissing, DOEK!, Een Flinke Linkse Vrouw, waarin hij samen met Linda speelt. Hun nieuwe voorstelling Een Keurig Koppel is in de maak!
Ariane van Vliet
(Den Haag, 1971)
Na haar afstuderen in 1993 aan de toneelopleiding Herman Teirlinck Studio in Antwerpen, werd ze snel gevraagd als vaste speler bij de Koninklijke Nederlandse Schouwburg in Antwerpen (KNS), nu het Toneelhuis. Haar veelzijdigheid werd opgepikt door regisseur Luk Perceval van de Blauwe Maandag Compagnie, die haar vroeg een hoofdrol te spelen in de toneelmarathon Ten Oorlog, gebaseerd op zes koningsdrama’s van Shakespeare. Na deze legendarische voorstelling bleef Ariane tien jaar lang bij Het Toneelhuis, en speelde grote rollen als Franceska, Sonja (Oom Wanja), Macduff (Macbeth) en Hermione in Andromak.
Na haar Toneelhuisperiode besloot ze te gaan freelancen en speelde bij meerdere gezelschappen als NTGent, Het Paleis, en Theater Zuidpool, waar nieuwe uitdagingen lonkten in Mama Medea, Onegin en Hedda Gabler met regisseurs als Guy Cassiers, Gerard Jan Reijnders en Bart Meuleman. Naast haar televisiewerk in meerdere series viel haar rol op in de film De Patrick, waarvoor ze werd genomineerd met een Ensor voor beste actrice (Gouden Kalf van België). Ariane schrijft ook eigen voorstellingen, vaak met collega-actrice Alice Reijs, waarmee ze de jeugdvoorstellingen Ans en Wilma en Ans en Wilma Gestrand schreef.
Toen ze door Casper en Linda werd gevraagd om de regie te doen van DOEK! van Maria Goos, bleek dit een schot in de roos door haar inspirerende en productieve aanpak. Het lag dan ook voor de hand om Ariane te vragen voor de regie van EEN FLINKE LINKSE VROUW en EEN KEURIG KOPPEL
Veel dank aan:
Yvonne Oostrijk die onze flyers maakt (invorm.com)
Puck Soetens voor de portretfotografie op onze site (www.pucksoetens.nl)
ZEEVLAM is een initiatief van Linda Møller en Casper van Bohemen.
In 2021 hebben deze acteurs de handen ineen geslagen met hun theateravontuur.